מכוניות חשמליות שכובשות את העולם

זיהום אוויר, קרקע, מים… זה נושא רציני. אני עושה מאמצים לפעול כידידותי יותר לסביבה, באמת שאני מנסה; אני ממחזר, לא מעשן, ועוד כמה דברים… אך בסוף אני יודע שלא עשיתי מספיק. לאחרונה התחלתי להתוודע לנושא כלי רכב חשמליים. כמה זה עוזר? אני אנסה להסביר.

מפסיקים את התלות!

מאז המאה הקודמת, האזרח הקטן אימץ מבלי להרגיש תלות במקורות הנפט הבינלאומיים; התלותיות הזו היא לא בריאה גם מהבחינה הבריאותית וגם מבחינה כספית:

מההיבט הגופני, שנים שאנחנו שומעים על כל הכתבות שהתפרסמו עם הזמן על זיהום אוויר וההשלכות שלו על האקלים הגלובאלי. על אותו המשקל, הדלק גם מזיק לבעה”ח, אשר מתים בכמויות כל שנה – רק בגלל מפעלי תעשייה.

פיננסית, אותו “זהב שחור” – מתייקר בלי פרופורציות עם השנים, המדינה הצנועה שלנו שופכת מיליארדי דולרים בשנה אחת במטרה לרכוש אנרגייה מארצות זרות ובטיפול במחלות נשימתיות של האזרחים שנפגעו. סכומי עתק אלה יכולים להיות מגוייסים לטובת רווחת האזרחים ושאר שירותים חיוניים.

אני לא מהמוכיחים, ועד לאחרונה אני בעצמי לקחתי את חשיבות איכות הסביבה בביטול, רק כי לא האמנתי שיש שום אלטרנטיבה ראויה. האם יש באמת?

עוזרים לעולם ע”י אנרגיית חשמל

באמצעות שינוי בצורת החשיבה, אולי נוכל להציל את הקצת שנשאר מכדה”א שלנו ולשפר את חיינו גם בעתיד הקרוב. תארו לכם נסיעה שקטה לחלוטין, כולם חולמים על נסיעה ארוכה יותר בלי עצירות תכופות בתחנות הדלק (מי שטייל בצרפת מאז שנת 2000 – יזדהה איתי). חישבו על תקציבים ענקיים אשר מוענקים למערכת החינוך או לצה”ל, ומבחינתכם – תצליחו לחסוך אלפי שקלים מהתקציב השנתי שלכם במקום לרכוש דלק.

אני מחפש דרך לתרום למאמר, אשמח לשמוע תגובות, קושיות או כל סיפור שאתם רוצים לחלוק על המכונית החשמלית של שי אגסי. אשמח במיוחד שתשאירו לי פידבקים נגד העמדה שלי. אשתדל מאוד לענות בהקדם האפשרי לכל כותב וכותבת.

לדעתי, פתרון זה הוא עם פלוסים בלבד. רק צריך להשאיר ראש פתוח ואולי אז נקלוט שהפתרון כבר קיים והשינוי מתחיל אצלנו. השאלה היא כיצד אתם עובדים להשגת הפתרון?