אילוף שדונים

בכל רגע ורגע עומדת בפנינו הבחירה: לציית לשדון, או לאלף אותו וליהנות יותר מהחיים.
השדון לא מפחד משום דבר כי יש לו בטחון עצמי ללא הגבלות. בכל זאת עם קצת רצון מצדכם שדונים ניתנים לאילוף.
לא צריך לשנות את העולם כדי להרגיש טוב ובעצם גם אי אפשר.
מוטב לחיות בשלום ובאהבה עם מי ומה שאנו באמת ולהשקיע בשיפור היכולת הפנימית.
אתם תמיד יכולים לאתר את השדון שלכם, לתפוס אותו “על חם” ולסכל את מאמציו, אלה משימות מאתגרות. כמה מילים על אסטרטגיות שכיחות של שדונים העשויות לתגבר את המודעות ולעזור לנו להבחין בו.

“אסטרטגית אין שם סיכוי ש…”

למרות פשטותה וחוסר תחכומה, האסטרטגיה הזאת היא חלק מפעילותו של כל שדון שתפגשו. באסטרטגיה זאת השדון משכנע אתכם שאין שום סיכוי שתצליחו להשיג דבר כלשהוא. אם אתם לא מודעים לשדון שלכם, הדבר מקנה לו יתרון ברור הרי הוא שישתיק וישתק אתכם באמצעות ה”אין שום סיכוי”.
כאשר תהיו מודעים לאסטרטגיה הזאת, תלמדו להבחין בין הדברים שאתם באמת לא יכולים לעשות לבין הדברים שהשדון יוצר בכם את התקיעות.

התרגיל הכי פשוט לאילוף שדונים

כאשר אתם שומעים בראשיכם את המשפט “אין שום סיכוי ש…” הדליקו את “זרקור” המודעות, התמקדו והאירו את הדובר (השדון). היו ערים לנוכחותו האפשרית של השדון שלכם. נשמו עמוק, חזרו על מנטרת “יש לי יכולת לאלף את השדון שלי”. החליפו את המילים “אין סיכוי” ב – לא רוצה, זה מפחיד אותי, אף פעם לא עשיתי דבר כזה, בוחר לא לעשות וכדומה. זה יזכיר לכם את האחריות שלכם לחוסר היכולת לכאורה, ובאותה מידה גם את יכולתכם להשתחרר מהתפיסה או לרכוש יכולת שעדיין אין לכם.
יש להתייחס לאילוף השדונים כאל הרפתקה ותהליך מתמשך שאינו מסתיים אף פעם. אין קו סיום לאילוף השדונים בכל רגע מחדש אתם ניצבים מחדש על קו הזינוק. ככל שתצברו ניסיון, תוכלו לאלף את השדון שלכם ביעילות מרבית, עד שאפילו האסטרטגיות הכי מתוחכמות שלו והתעלולים הכי שפלים שלו יהפכו להטרדה רגעית בלבד.
אם אתם ממשיכים להתנהג בצורה מסוימת גם כשזה לא מתאים לכם כלל תוודאו שזו לא עבודה של השדון שלכם השדון שלכם יודע שאם תאמינו לו, לעולם לא תמצו את היכולת הטמונה בכם השדון שלכם הוא לא רק המסרים השליליים בראש שלכם. הוא הכוח שמייצר אותם.

מאת: מרינה ס.